Robert, een van onze klanten met zonnepanelen en een warmtepomp, ontving onlangs een brief. Fluvius wil op 22 november zijn oude meter komen vervangen door een digitale meter. Dat zou voor Robert een groot verlies betekenen. Hieronder leggen we uit waarom, en of u uw afspraak ook beter uitstelt.
We hebben een uitstekende zomer gehad met veel zonne-uren. Daardoor geeft de meter van Robert momenteel een negatief verbruik van -2000 KWh aan. Robert is van plan om deze winter zijn warmtepomp aan te drijven met die opgespaarde energie. Tenslotte verbruikt een warmtepomp flink wat energie tussen november en maart. Dat ziet u in onderstaande tabel.
Als Roberts afspraak met Fluvius doorgaat, komt zijn teller weer op nul. En is hij zijn overschot van 2000 KWh kwijt. Daarom heeft Robert beslist om zijn afspraak uit te stellen tot na de winter, wanneer de warmtepomp het overschot weggewerkt heeft.
Robert kon zijn afspraak niet wijzigen via de website van Fluvius, omdat je enkel een nieuwe afspraak kan maken in dezelfde maand als je eerste afspraak. In het geval van Robert was dat november, terwijl hij een afspraak wou ná de winter. Daarom nam hij telefonisch contact op via 03/747 91 91. Hij legde zijn uitzonderlijke situatie uit en kwam overeen dat hij begin volgend jaar zelf terug contact opneemt voor een nieuwe afspraak. Dankzij die kleine moeite spaart hij 2000 KWh uit!
Hebt u ook een warmtepomp? Denk dan ook goed na vooraleer u een afspraak in de winter accepteert.